Wednesday, May 16, 2012

Hari cikgu.

16 mei 2012, hari yang aku rasa 
ok2 bukan sebab aku x ok cuma macaam ada byk perkara bermain di kepala ni..
hurmm..
kekadang apa pon yang kita miliki bukan milik kita.
ingat akan mati menjadi kewajipan setiap makluk ciptaan-Nya
dalam 1 drama aku buka pg tadi masa kelas ummi,
bertajuk 100 hari sebelum kematian.
sesungguhnya terasa kehidupan aku yang makin lalai dengan apa yang aku miliki sehingga
kadang2 aku lupa akan nya.
jika semua manusia tahu bila dy akan meninggalkan dunia 
dan menuju akhirat pastinya kehidupan bukan seperti sekarang.
jika diberi peluang membuat persediaan pastinya ramai yang dah sedah,namun kuasa-Nya x siapa tahu akan tanda2 malaikat akan menjemput kita. Ya Allah..segalanya milik mu dan aku hanya meminjam dan berhutang dengan mu dengan nyawaku sendiri..ya Allah tunjukna jalan-Mu 
Ya Allah..
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HARI GURU?
walau aku tidak mengajar seperti guru2 lain yang
 mengajar membaca, menulis atau mengira..
tp status aku hayan seorang cikgu yang pstiya tugas aku mengajar mereka
menyampaikan ilmu yang mereka sendiri minati.
pertama kali aku menyambut hari guru sebagai seorang
cikgu di giat mara ni.
hari ini aku sibuk dengan editing gambar2 weding 
dan anak murid aku 
aku biarkan mereka keluar siapkan assigment,
tp terdetik juga kat hati 
kerana hari ini hari guru tp mereka x ada depan aku.
tp aku fikir maybe aku bukan macam cikgu2 sek dyorg
sbb aku just cikgu fotografi.........
namun x sangka pulak
bila mereka balik bawakan aku sebiji kek untuk raikan
hari guru untuk aku.
aku sanagt happy dan terharu sebenarnya tp aku x tahu kenapa dengan diri aku sejak dari pagi lg.
aku x dapat nk tunjukna kegembiraan,dan buat korang semua happy.
si mien ada kasi hadiah cukup membuat aku rasa dihargai.
terima kasiih..
namun  pada masa yang sama ada sesuatu yg aku rasa x kena.
entah la..munkin aku selalu memikirkan masalah tu.
apap pon aku amat happy dengan my student.
aku sayang mereka tp masa dah x mengizinkan supaya kami bersama2 lebih lama.
namaun ingatan di hati x kan padam kerana mereka tanggungjawab aku yang pertama dan mereka juga yang menjadikan aku cikgu di sini.
aku sayang student aku... fika, fatin,nadia,mien,hawa,azik,eyol,arol,naim,dee,ayum,aman,ilma..
dan mereka adalah permulaan aku dan mereka segalanya.
dan aku dah bg segalany pada mereka tentang pengetahuan dalam fotografi ni.
terpulang pada merekaa macam mana mereka nk menerima dan menggunakanya di masa depan.cikgu doakan kamu berjaya.amin..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
aku tahu aku bukan cikgu yang cool,
bukan cikgu yang baik
bukan cikgu yang boleh disayangi 
maybe sebab aku adalah cikgu aku x boleh jadi sebahagian dari mereka 
dan sebahagian dari seorg student yg aku sayangi sebelum ni.
entah la..munkin tiada lg cara lain untuk aku kembali jad seperti mula dulu.
munkin kesilapan aku selepas terlepas kata peristiwa hari tu segalanya da berubah.
yg ketara dapat aku lihat dan mampu memandang dengan senyum yang dalam hati aku amat berkecil hati...
Ya Allah.
kau jumpakan aku dengan org yangsama macam dulu
tp jangan kau samakan jalan ceritanya,kerana aku x sanggup lalui 
pengalaman itu sekali lg.

No comments:

Post a Comment