Tuesday, April 17, 2012

what i have done.




" Biasakan diri dengan mengeluarkan sedekah meskipun sedikit, karena sedekah dapat memadamkan api kesalahan, menggembirakan hati, menghilangkan keresahan, dan akan menambah rezeki."


ada betul jua ayat yg aku copy dari seseorng...bg diri aku, aku ada lah seorng pemberi kerana sepanjang hidup aku aku sentiasa memberi dalam apa jua bentuk perbuatan ataupon barang pada family dan org2 yang aku sayang.


pada aku setiap pemberian yg aku beri aku akan rasa gembira dan tenang seketika..x kira apa yg aku kena buat dan berapa harganya..sbb aku puas hati bila melihat mereka gembira..


setiap pemberian aku bukan minta di balas..x pernah terlintas mengharapkan apa2 balasan..cuma hya inginkan sesuatu perhubungan sesama manusia berkekalan...aku x nk sakit lg kerana lama masa yg aku ambil untuk pulihkan diri dari rasa kecewa hingga aku hampir rosakan hidup aku sendir..Alhamdulillah aku cepat sedar dari rasa yang akan merugikan aku suatu hari nt.. ermmmm sesuatu yang aku sendiri x faham dengan diri aku bila sesutu yang terlintas di fikiran dan hati aku untuk memberi akan aku cuba tunaikan walau itu adalah keinginan atau permintaan dari seseorang yg aku sayang..so x da niat perhatian tp mmg hidup aku x pernah lg dikisahkan sesiapa namun aku x kesal kerana aku happy dapat happykan org yg aku rapat sememtara mereka punya masa bersama aku..


segala apa jua pemberian atau peninggalan seseorg pada aku pastinya akan jadi sesutu yang amat berharga buat aku termasuk lah kekecewaan dan kesedihan..uhhhh..


bg aku ini semua dugaan-NYa dan pastinya dy ada perancang yang lebih baik untuk aku :)


so apa yag aku merepek kat atas ni pon kau x sure tp tu lah aku..


now aku ada satu niat yang aku nk tunaikan untuk seseorg bila tiba masanya..insyallah harap rezeki itu rezeki my sister.:)

insyallah :)

No comments:

Post a Comment