Tuesday, July 12, 2011

Hitam Putih Kisah manusia.

".......What you have caught on film is captured forever... it remembers little things, long after you have forgotten everything


     salam,
semalaman sampai sekarang aku x dapat tdo,rasa macam ada sesuatu tp aku pon x tau ape.langsung x ada rasa mengantuk pon.ttbe aku terpangil nk buka blog pagi ni yg dah sekain lama x buka..sory la aku x berapa gemar dah  ngan blog ni, sb kdg2 lagi byk dibuka makin bayak rasa yg nk diluahkan...aku x ske bebel sb aku bukan yg camtu..tp sekali sekala x salah kot..hahaha..
    Ayat kat atas sekali yg aku tulis tu aku amik qoute dari sorang photographer..sesungguhnya bg aku maksudnya amat dekat sekali dalam hidup aku mahupon sesiapa jgk atas muka bumi ni..huh...rasanya korang paham kan ayat tu x payah nk translate..tp kepentingan sesuatu barang sebagai tanda ingatan pada seseorg atau peristiwa terpulang kepada individu sendiri.
    kini segalanya telah aku fahamkan...x ada yang kekal di dunia ini dan segala yang berlaku adalah perancangan-NYA, tp apa yang boleh kita lakukan cma saling ingat mengingati.sb hari ini jelas cepat nya manusia lupa akan penciptanya mahupon makluk2  yang dihantar-nya untuk saling melengkapi hidup sesama manusia.sejauh mana tindakan kita lakukan kgd2 kita x sedar dan x tahu akan silap dan salahnya.
    HITAM atau PUTIH hidup ini segalanya hanya persinggah..kerana x kan ada manusia yg hidup sendirian dan membina apa yang dimiliki sendiri tanpa hadir org2 dalam hidupnya, ttp lumrah dunia mereka datang dan pergi di atas perbagai alasan. jadi apa yang dialui sepanjang jalan  kita hari ni, kita saja yg tahu dengan siapa kita bertemu,berkawan dan ada jua yg x mampu untuk di ingati semula..BAGI AKU KAMERA PALING BERNILAI ADA PADA SETIAP MANUSIA.x percaya? nk jelaskan agak susah tp cukup sekadar kita tahu ianya memori,kenangan,peristiwa,saat2 yng bermakna dan saat2 yg memeritkan.Kita haya manusia dan kita sama saja sifatnya krn x ada yang sempurna.
  Walaupon ada juga yg kita terlupa akan kisah lalu tp ssh lagi nk nk melupakan sesuatu  gambaran mahupon pengalamn walaupon dimakan masa yg lama.. Bg aku gambar dalam memori Umpama sekali pandang kita kan mengingati seseorg,sesuatu atau memori yg terus tersimpan dalam kepala kita ianya dipanggil still memory, dan video dalam hidup diumpamakan seperti pengalaman hidup tanpa kita sedari sehingga kita kumpul kembali ceritanya untuk diceritakan dalam bentuk pengalaman.bila  sememangnya kedua2 nya ada pada manusia krn SEKALI CAPTURE IANYA AKAN KEKAL DALAM INGATN DAN DALAM HATI untuk tatapan kemudian hari...
    Apa yang aku katakan ni semua hanya pendapat peribadi melalui penagalaman aku, kerana aku yang merakamkan kisah aku,dan munkin ada yg x faham sb bukan kamu yg merakamkan kehidupan aku. so moral of the story mengingati perkara yg kecil atau yang berharga dalam hidup inya terpulang kepada individu kerana menerima atau tidak sesuatu pengalaman itu ianya sudahpon DICAPTURE dalam hidup kita didunia mauhupon di Akhirat kelak. kerana apa sahaya yang dilaku kan hari in akan dipertontonkan semula di sana nanti tanpa ada sesaat pon yng tertinggal untuk di hitungkan.
    Jadi boleh lah fikir2kan apa yang boleh di lupakan dan yg boleh di ingati selagu mampu..sb semua tu x leh reshoot or reprint..sekadar berkongsi dan ngingati diri sendiri. Insyallah kita kan bertemu disana kelak tanpa ada masalah..amin..jadi selagi diberi peluang untuk shot (cari penagalam or ape2 yg bolh dingati samapai mati)dapatkan lah yang terbaik..insyallah.

    Huh..masih x tersa apa2...maybe kesan ubat2 yang aku amik kot wat kau x leh tdo...batuk lak still x ok da masuk 7 bulan...dah nek bosan jumpa doctor yg asyik cakap x da ape2...asma stabil tp lau sejuk2 ni azab la jg...elergik x yah cakap la..hari2 membengkak ja. lg 1 org ada cakap lau ada insomia bahaya nt leh mati...glupppp...x tahu la camne aku nt..sejak dip lg camni.....
Take care,bye...

Gembar hamster dalam kenangan mati 12.7.1011 selepas 5 bulan aku bela akibat dicakaor kucing sengal.huhuhu.

1 comment:

  1. siahhhh...hamster mati thu bile tu..hehe...10111...??

    ReplyDelete