Wednesday, June 15, 2011

Photography is a way of feeling, of touching, of loving.

Salam, pada yg baru mengenali,aku cuma manusia biasa ttp berpemikiran gila,tp dalam hati Allah jer la yg tahu...haaha

   selepas beberapa peristiwa berlalu, aku kini merubah haluan hidup yg lebih baik, aku dah buang cerita mengarut2 dalam blog ni,aku da buka buku baru. Smlm adalah sejarah hidup kita,hari ini sedang berlangsung ape yg dilalui dan esok pastinya harapan untuk teruskan hidup walau apa pon terjadi. Hari ini x ada apa perlu ditakutkan untuk melalui hari esok jika kita tahu apa yang kita mahu.

UITM in Memories,BA(hon) Photography and Creative Image Bacth July 2008-2010


     Berbalik pada tajuk Photography is a way of feeling, of touching, of loving... 
setelah 6 tahun dah berlalu aku mencuba mendekati Ilmu  yang sngat indah tentang kehebatan ciptaan-Nya ku mula memahami hidup melalu Fotografi. bukan hya sekadar menekan butang pada hujung jari tp ianya membuat kita berfikiran lebih luas dan bebas.


  berpegang pada resminya padi makin berisi makin tunduk,kini aku bersyukur dengan ilmu yg ada walaupon x setinggi yg lain,dan hari ini aku dah bersedia berkongsi apa itu PHOTOGRAPHY dengan generasi baru.
     Siapa pon kita hari ini, jgn pernah lupa dari mana asal kita,dari mana permulaan kerjaya mahupon ilmu kita hari ini, tersngat sedih sb hari ini mmg ada yg cepat bangga diri bongkak dan riak atas apa yang dimilik. (mmg terjadi dalam komuniti Fotografi sendiri). Kamera hayalah alat semata2 namun seiringkan dengan ilmu pengetahuan serta penagalaman yg ada.Bebas bersuara bukanlah berhak mencerca atau mencaci sesama manusia.
  Jika nk dihuraikan tajuk mmg la byk tp cara hidup setiap manusia lain2 tetapi memalui fotografi segalanya akan dapat dirasai dalam apa jua keadaan diri sendiri atau pon org lain.
  cukup untuk pengenalan ni,anda berhak menilai seseorg dari luaran namun tidak pada sifat sebenar.begitu lah juga penilaian pada sekeping gambar yg terhasil dari satu proses yg snagt hebat.
1 Disember  2010 My convocation Day
wassalam

No comments:

Post a Comment