Sunday, July 31, 2011

BERTEMU LAGI KITA YA-RAMADHAN

Assalamualaikum..dan salam Ramadhan,


Entri kali ni maybe x da kaitan dngn dunia fotografi aku.:)


    Pejam celik dah bertemu kembali ramadhan pada tahun, Alhamdulillah kerana krn masih diberi peluang,sb akan datang segalanya adalah perancangan-NYA. 


    hari ni masuk sudah 1 ramadhan,jam hampir pukul 5 pagi rasa teruja untuk berpuasa wat aku x dapat lelap mata..(macam la slalu aku tdo awal hahaha) tergerak hati nk tulis ape yg terlintas dalam kepala saat ni.sambil menaip aku jg tgok rancangan USRAH kat TV9 ni..macam2 dapat aku rasakan.....uhhh..Ya Allah bayak nya dosaku pada-MU. 

    Rindu untuk bertemu Ramadhan dan Rindu pada Rasullullah cukup kuat terasa dalam hati ini....Ramadhan kali ini aku harap aku dapat lakukan amalan yg lebih baik dari hari ini kerana Allah Maha berkuasa menentukan yang terbaik namun kesedaran diri terpulang pada individu.Tahun ni mak dngan abah nk ke mekah menunaikan fardhu haji ,lepas tgok sembahyang terawih di Mekkah td terasa nk ikot mak ngan abah g sasame...namun Allah ada rancangan yg lebih baik...semoga mak dan abah selamat pergi mendapat haji yg mabrur insyallah.



   Kembali pada cerita tentnag ramadhan dan kehidupan aku.beberapa kenangan yg aku lalui ketika ramadhan2 tahun yg lalu lebih2 lagi masa aku study..5 tahun berpuasa dengan rakan2 macam2 kenangan yg aku simpan rapi dalam ingatan walaupon ada pahit dan manis.namum lumrah hidup masa berlalu snagt cepat..dan kenangan hya menjadi kenangan.tahun ni tahun kedua aku berpuasa denagn family aku lepas aku abis study sejak july 2010.


    munkin sukar nk ceritakan pengalamn dan peristiwa2 yg berlaku sb terlalu byk tp ape pon aku x kan cerita melain akan terdetik hati aku nk  ceritakan untuk entry akan datang. Aku percaya org lain pon ada pengalamn masing2...apa pon aku merindui kawan2 yg telah hadir dalam hidup aku sebagai sebahagian hidup aku.


   moga sahabat2 ku mendapat jua keberkatan dan rahmat drp Allah dalam bulan Ramadhan kali ini dan akan datang..apa pon azam kita dan tujuan hidup kita hanay kita dan pencipta kita saja yang tahu..maka memohon kepada-Nya adalah yg terbaik daripada berharap kepada sesama manusia dan dunia yg semakin tua..


    maybe entry ni macam x faham untuk dibaca tp kesimpulanya Bulan ramadhan bulan yg mana dibuka segala pintu keberkatan dan doa2 kita akan dimakbul,meninggalkan kemeriahan dunia yg sementara dan kembali pada pencipta lebih dekat.. 


   JANJI ALLAH ITU BENAR, SYURGA ALLAH ITU BENAR, NERAKA ALLAH ITU BENAR


Padamu ku ber sujud- Afgan
Selamat berpuasa dan selamat memunaikan ibadah  kepada sanak saudara ku dan sahabat2 ku.munkin ramadah kali ini yg terakhir sapa tahu,andai ada silap dan lah diri aku maafkan lah sepenuh hati kamu.
wassalam.

No comments:

Post a Comment