Saturday, July 7, 2012

bertandang lagi..

salam,
fitrah hidup, mereka datang dan pergi..
yang pernah bertandang hadir sebagai peneman kini telah pon pergi..
yang bertandang hari ini adalah kerinduan.
macam mana nk diluah..tp boleh dibayangkan bila
hari ini jauhnya kita dari org2 yang kita sayang,family, kawan2 dan org2 sekeliling kita..
berada seorang diri berpijak bukan di bumi sendiri.
apa yang boleh di lakukan hanyalah TANGISAN yang x kelihatan.
hari ini rindu itu bertandang, mngingatakan aku kepada segalanya tentang kehidupan sementara ini..
berada sendirian dalam bilik ofis aku yang menjadi tempat aku bersembunyi, menyembunyikan kelemahan,kesakitan,kesedihan daripada mereka yg berada di sekeliling aku.
Ya Allah,
dimanakah sebenarnya aku ini...
berasa bukan berada di kehidupan yang nyata..
kadang kala berada di awang2an.
seperti bermimpi dan terus bermimpi..
walaupon hidup aku terasa seperti sudah lama mati..
segalanya di dunia bersifat sementara..
aku bersyukur atas pertemuan dan perpisahan yang telah engkau rancangkan untuk aku.
biar yang bertandang selepas ini adalah atas keredhaan mu.pastinya aku harungi ujian mu dengan penuh syukur..tiada apa yang boleh di miliki di dunia ini untuk di bawa ke akhirat sana.
melihat akan dunia yang semakin tua,manusia di atas nya dapat ku lihat tidak seperti apa yang Engkau ingini.
aku sendiri x tahu dimana tempat aku nt di sisi-MU.
mereka hanya dapat aku lihat tanpa mampu nenyatakan apa2.
walaupon mereka diantara org yang aku sayangi aku x mampu menegurnya..
hummm..Ya Allah..kau turunkan lah rahmat-MU dan petunjuk kepada diri aku dan umat yang lain.
di akhir penghidupan ini adalah kematian.
yang bakal bertandang x berapa hari nt adalah Bulan RAMADHAN yang sanagt di rindui umat islam semua,
harap tibanya nanti dapat merubah segala2nya dalam diri aku.agar kehidupan kita semua mendapat keberkatan dan rahmatnya.
kali berpuasa tanpa keluarga tersayang kerana kini kau telah bertugas jauh dari mereka. segalany untuk membahagiakan mereka jua.pengorbanan hidup dan mati aku hanya pada my family.
 antara kerinduan yang bertandang saat ini adalah kerinduaan pada kawan terbaik aku dan pelajar2 aku.kini mereka x ada aku sunyi dengan ktawa dan senyum mereka.

hidup perlu di teruskan untuk sampai ke destinasi tp bagai mana bk melauinya kita saja yang tahu.,

No comments:

Post a Comment