Friday, May 4, 2012

satu masa nanti

Ku mengerti perpisahan ini 
Bukan kerana kau membenci 
Tapi kasih yang pernah ku beri 
Tiada lagi bersama....

Sering kala aku terlihatkan mu 
Impian nan indah 
Bersulam bahagia

Ku harungi 
Hari demi hari 
Bersama wajah tak mungkin akan kembali 
Tapi hati masih tak terima 
Ditinggalkan sengsara 
Keraguan ini bukanlah padamu 
Perasaan hati masih rindu 
Kekalutan ini hanyalah untukku 
Tercari-cari bayangan mu 
Tak sanggup aku kehilangan 
kehilanganmu 

Bait2 lagu diatas menceritakan segalanya..
aku percaya akan tiba hari kita akan sendiri menghadap perjalanan di dunia
sebelum menemui kehidupan yang kekal.
tapi hari ini bagai mana nk lalui?
25 tahun berlalu aku masih buntu
selalu saja hati ini dipatahkan
dengan pelbagai perasaan 
dengan pelbagai org yang hadir 
dalam hidup aku.
walaupon aku memiliki apa yg org lain ada namun 
semua nya jauh.bukan dihadapan mata.
kadang kala jauh jua rasa dihati...
ya Allah..
kenapa terasa amat kosong hidup ini..
segalanya aku hadapi dibawah jagaan-Mu 
di sepanjang nyawa ku.
kau hadir kan suka dan duka 
tp suka dan duka aku dalam tangisan.
x mahu meninggalkan ttp aku pula slalu ditinggalkan
slalu pula hati disakitkan..
Aku percaya ketentuan_mu ya Allah.
aku mohon KAU lindungi hati dan rasa ini dari tercalar
dan sakit dipermainkan manusia ciptaan mu yang lain.
temukan aku 
keluarga yang bahagia
sahabat yang menyayangi
kekasih yang setia
hidup yang engkau berkati.
KAU bahagiakan lah mereka yang pernah hadir dalam hidupku,
sentiasa lah kau pelihara mereka dalam kebaikan.
Walau kini jauh nya diantara kami sedang dirasa
aku harap ia sementara.
sampai masanya kau bebaskan mereka
kini aku mula siapkan diri 
dari rasa itu ni
insyallah..
aku sayang mereka Ya Allah




No comments:

Post a Comment